سرخط خبرها

ویدئو| رسم مهمان نوازی مشهدی‌ها از زائران 

بیش از ۱۰۰ نفر از نوجوان و جوانان محله میدان توحید و سه راه کاشانی مشهد با کمک خیرین و بزرگتر‌های خود، هرسال به شکل ویژه‌ای از زائران پیاده امام رضا (ع) پذیرایی می‌کنند.
  • کد خبر: ۱۸۴۳۴۲
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

به گزارش شهرآرانیوز، از اولین باری که بچه‌های حسینیه جوادالائمه (ع) در محله میدان توحید و سه راه کاشانی تصمیم گرفتند تا به صورت هماهنگ و منسجم پذیرای زائران پیاده امام رضا (ع) باشند، حالا بیش از ۵ سال است که می‌گذرد.  

آن‌ها هر سال بعد از اربعین موکبشان را در میدان توحید مشهد و در فاصله یک کیلومتری تا حرم مطهر رضوی برپا می‌کنند و، چون این موکب در یکی از مسیر‌های اصلی حرکت زائران پیاده تا حرم می‌باشد، موکبشان پذیرای تعداد زیادی از زائران است.  

تجربه سال‌های قبل حالا باعث شده است تا این موکب که هر سال از ظهر تا ساعات پایانی شب با طبخ و توزیع کباب کوبیده با نان و ریحان است و ازدحام جمعیت را در خود می‌بینید، با برنامه ریزی دقیق تری بتوانند جمعیت را کنترل تا نظم توزیع خودشان نیز بهم نخورد.

در مشهد همه ساله در گوشه گوشه شهر همین مهمان نوازی رقم می‌خورد و موکب‌های مختلف به رسم میزبانی، سفره‌های مهمان نوازی خود را برای زائران رضوی، به وسعت یک شهر پهن کرده اندو این رسم نیکوی مردم سرزمین خورشید است در روز‌های پایانی ماه صفر و البته داستان نوکری مشهدی‌ها در دستگاه شمس الشموس (ع).

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->